سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسیج چیست و بسیجی کیست ؟

بسیج چیست و بسیجی کیست ؟

بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش برگلدسته های رفیع آن شهادت ورشادت سرداده اند. امام خمینی (ره )

پس ازگذشت چند ماه از پیروزی انقلاب اسلامی و تولد سپاه و کمیته ها،ارتش جمهوری اسلامی،حضرت امام((ره)) با دوراندیشی خاص خود ضرورت آموزش و سازماندهی عمومی همه مردم در قالب ارتش بیست میلیونی را برای مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمنان انقلاب اسلامی مطرح کردند و در آذرماه 1358فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی (بسیج مستضعفان ) را صادر فرمودند،دردی ماه 1359واحدبسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جایگزین آن سازمان شد .

بسیج باحدود30 سال سابقه ی درخشان و حضور در همه ی عرصه ها گره گشای بسیاری از مشکلات عمده کشور بوده است .حضور حماسی بسیجیان در طول هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی است در کارنامه این نهاد انقلابی و مردمی که در تاریخ ایران بی سابقه بوده است .

مقام معظم رهبری حضرت آیت ا...خامنه ای بسیج را چنین توصیف کرده اند

بسیج عبارتست از مجموعه ای که درآن پاکترین انسانها، فداکارترین وآماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف متعالی این ملت و برای به کمال و به خوشبختی رساندن این مردم جمع شده اند و بسیج یعنی حضور ناشی از ایمان و اخلاص و انگیزه دینی و ایمان صادقانه در هر میدانی که کارآرایی و توانایی حضور درآن میدان را داراست،این معنای بسیج است در قرآن کریم در آیات متعددی به ضرورت بسیج و آمادگی مسلمانان برای مبارزه با دشمنان اشاره شده است ازجمله :

ای کسانی که ایمان آورده اید سلاح جنگ برگیرید و آنگاه دسته دسته و یا همه به یکبار متفق برای جهاد بیرون روید .

 شما(ای مومنان) در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسهیلات و آلات جنگی و اسبان سواری برای تهدید دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید .

و اما بسیجی کیست ؟

هر بسیجی ابتدا باید فرهنگ بسیجی داشته باشد.فرهنگ بسیجی فرهنگ معنویت است،فرهنگ شجاعت است،فرهنگ غیرت است،فرهنگ استقلال و آزادگی است ،فرهنگ اسیر خواست های حقیر نشدن است،خواستهای زندگی برای همه مهم است،اما آنچه مهمتراست آرمان هاست،ارزش هاست،هدف است،آنها را باید مقدم داشت.بسیجی ایمان به خدا دارد.در مقابل او خاضع و خاشع است .کارها را برای رضای خدا انجام می دهد و رفتارهایش رنگ خدایی دارد.ایمان به خدا مهمترین ویژگی بسیجی است و اگر این ویژگی بسیجی نباشد ایثار و از خودگذشتگی او مفهومی ندارد .

بسیجی تقوی الهی دارد یعنی خویشتن داری او از انجام گناه و مبادرت به انجام واجبات است. بسیجی ایثار و از خودگذشتگی دارد،برآورده ساختن نیازهای جامعه و سایر افراد را برخواست خود ترجیح میدهد.او شجاعت و دلاوری دارد،حضور همه جانبه اش در صحنه های دشوار و سخت مبارزه با دشمنان و قرارگرفتن در برابر تهدیدهای همه جانبه آنان ویژگی بارز یک بسیجی است. سازمان بسیج تحت امر فرماندهی کل قوا و ولی فقیه است.و بسیجی نیز خود را تابع محض ولی فقیه میداند و حرکت خود را در عرصه های اجتماعی،سیاسی،فرهنگی،نظامی بر محوریت رهنمودهای صبر و بردباری ،ساده زیستی،تواضع،شهادت طلبی،دشمن ستیزی،خوش اخلاقی،برخورداری از دانش و تخصص پویایی و نوآوری،غیرت دینی از دیگر ویژگیهای بسیجی است .

و خلاصه اینکه: بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان بسیجی از اولین تا آخرین امضاء نموده اند .


+ نوشته شـــده در چهارشنبه 93 آذر 5ساعــت ساعت 10:43 صبح تــوسط محمد علیپور | نظر بدهید
برچسب ها: بسیج چیست و بسیجی کیست ؟
عکسهایی دیدنی و ناب از دنیای حیوانات

عکسهایی دیدنی و بامزه از دنیای عجیب حیوانات
عکسهایی دیدنی و ناب از دنیای حیوانات

تصاویر زیباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی

ادامه مــطلب

+ نوشته شـــده در سه شنبه 93 آذر 4ساعــت ساعت 1:38 عصر تــوسط محمد علیپور | نظر بدهید
خاطرات بزرگان درباره مقام معظم رهبری

حساسیت دقیق نسبت به بیت المال
در زمان ریاست جمهوری، حضرت آیت الله خامنه ای یک چک پنجاه هزار تومانی برای نخست وزیر وقت - مهندس میرحسین موسوی - ارسال می نمایند و می فرمایند: حداکثر پولی که ممکن است از بیت المال در هزینه های شخصی بنده جابجا شده باشد، کمتر از این است، ولی شما این مبلغ را به حساب خزانه دولت واریز کنید تا من مدیون بیت المال نباشم.
مهندس حمید میرزاده (تهران)

جدیت و تلاش در جوانی
در دوران جوانی (هجده سالگی) زمانی که خدمت پدر بزرگوار مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید جواد خامنه ای می رسیدم، از من موقعیت درسی ام را سؤال می کرد و سپس مکررا تاکید می کرد: که آقا سید حسین، خوب درست را بخوان و مثال می زد و می فرمود: ببین! آقا سید علی به زودی به مقام اجتهاد می رسد. از چیزهایی که به یاد دارم این است که مرحوم آقا سید هاشم میردامادی - پدربزرگ مادری مقام معظم رهبری - و مرحوم پدر مقام معظم رهبری عنایت خاصی به آقا داشتند و بارها شنیدم که می فرمودند: علی آقا آینده خوبی دارد; چرا که خیلی کنجکاو و پی گیر درس است، به استاد زیاد اشکال می کند و به مباحثه کردن علاقه دارد. تکیه کلام پدر مقام معظم رهبری این بود که (به زبان ترکی) می فرمود: علی پسرم! علی پسرم!
آقای سید حسین میردامادی (دایی مقام معظم رهبری - مشهد)

توجه خاص به نوجوانان
در دیداری که مقام معظم رهبری با مردم قم داشتند، ایشان به منزل حضرت آیت الله مصباح یزدی نیز تشریف بردند. پس از دیدار و احوال پرسی، مقام معظم رهبری به حضرت آیت الله مصباح فرمودند: من سخنرانیهای شما را که در کتاب «آذرخشی دیگر از آسمان کربلا» جمع آوری شده بود، مطالعه کردم. مباحث آن خیلی عالی بود. این مباحث عالمانه را که از عهده کمتر کسی بر می آید، ادامه دهید. این جلسه خیلی خودمانی بود. نوه های حضرت آیت الله مصباح در کنار آقا نشستند و آقا با ملایمت و مهربانی با آنها صحبت فرمودند و حتی محافظان خواستند مانع شوند، آقا فرمودند: مانع نشوید.
بچه ها یکی یکی از آقا امضا می گرفتند و ایشان با حوصله، تمام دفاتر بچه ها را امضا می کردند و گاهی مطالبی نیز برای آنها می نوشتند. یکی از بچه ها یک ورق کاغذی را آورد و به آقا گفت: آقا کاغذ مرا هم امضا کن. آقا فرمودند: دفتر اصلی ات را بیاور، چون این کاغذ احتمال دارد پاره شود و از بین برود.
حجة الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح (عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی رحمة الله علیه قم)
تکریم قاریان نوجوان

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مــطلب

+ نوشته شـــده در یکشنبه 93 آذر 2ساعــت ساعت 11:25 صبح تــوسط محمد علیپور | نظر بدهید
??یه چیزایی


♥♥یه چیزایی اگه بشکنه...! با هیچ چسپی نمیشه درستش کرد... مثل دل ادما ♥♥یه چیزایی اگه بریزه... با هیچ چیزی نمیشه جمش کرد... مثل ابرو ♥♥یه چیزایی رو اگه بخوری... با هیچ چیزی نمیتونی بریزیش بیرون... مثل مال بچه یتیم ♥♥یه چیزایی رو اونجوری که باید قدرشو نمیدونی... مثل پدر و مادر ♥♥یه چیزایی رو با هیچ پولی نمیشه خرید... مثل محبت ♥♥یه چیزایی رو نباید از دست داد... مثل دوست واقعی ♥♥یه چیزایی رو نمیتونم تحمل کنم... مثل ادم چاپلوس و دروغگو ♥♥یه چیزایی هزینه نداره اما خیلی حال میده... مثل خندیدن ♥♥یه چیزایی خیلی گرونه... مثل تاوان ♥♥یه چیزایی خیلی تلخه... مثل حقیقت ♥♥یه چیزایی خیلی زشته... مثل خیانت ♥♥یه چیزایی تاوان داره... مثل اشتباه ♥♥یه چیزایی رو نمیشه گفت... مثل........♥♥ و یه کسی همیشه هوامونو داره......مثل ♥♥خدا♥♥


+ نوشته شـــده در شنبه 93 آذر 1ساعــت ساعت 11:42 صبح تــوسط محمد علیپور | نظر
برچسب ها: ??یه چیزایی
من از جانب تمام کسانی که شعار دادند مرگ بر بدحجاب از تو معذرت می

 

من از جانب تمام کسانی که شعار دادند "مرگ بر بدحجاب" از تو معذرت می خواهم. من از جانب تمام کسانی که شعار دادند " ملت ما بیدار است، از بدحجاب بیزار است" از تو معذرت می خواهم. من از جانب تمام کسانی که فعل تو را از خود تو جدا نکردند، معذرت می خواهم. من می دانم که تو اگر اهمیت و فلسفه ی حجاب را بدانی، به حجابت از من هم پایبندتر خواهی بود. من می دانم که اگر در فرهنگ سالمی که حکم اکسیژن را دارد، نفس کشیده بودی،ریه های عفافت غبار نمی گرفت. من می دانم که اگر عمق نقشه ها و اهداف دشمن و تلاش شبانه روزی شان را برای تاراج حیا می دانستی، مشتی محکم بر دهانشان می کوبیدی. عزیز دلم! اسلام را با آن چیزی که من و امثال من می گوییم و عمل می کنیم، نشناس! حساب اسلام را از جامعه ی مسلمین جدا کن! که اگر ما به اسلام درست عمل کرده بودیم، پاکی همه جا را فرا می گرفت!


+ نوشته شـــده در شنبه 93 آذر 1ساعــت ساعت 11:41 صبح تــوسط محمد علیپور | نظر بدهید
برچسب ها: من از جانب تمام کسانی که شعار دادند مرگ بر بدحجاب از تو معذرت می خواهم
روابط

+ نوشته شـــده در شنبه 93 آذر 1ساعــت ساعت 11:41 صبح تــوسط محمد علیپور | نظر بدهید
برچسب ها: روابط
وقتی میخواهند برای من و تو جوک بگویند ....

برای دیدن ادامه،به> ادامه مطلب <بروید

+ نوشته شـــده در شنبه 93 آذر 1ساعــت ساعت 11:41 صبح تــوسط محمد علیپور | نظر بدهید
برچسب ها: وقتی میخواهند برای من و تو جوک بگویند ....