سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شیوه های دعوت به نماز
در تالار حلقه معرفت از مسنجر ال فور آی بررسی شد؛
دعوت و تشویق به نماز

رهروان ولایت ـ نماز ستون خیمه‌ی دین است. به تعبیر روایت بدون ستون (عمود) طنابها و میخها و ... به‌کار نمی‌آید. در اهمیت و ضرورت نماز ادعیه، روایات و از همه مهمتر آیات قرآن منبع خوبی است.

خب حال سوال این است که نمازخوانهایی که از این نعمت عظمی بهره‌میبرند، چگونه می توانند تا دیگران را هم به حظ برسانند. بهره مندان از این خیر کثیر چگونه می توانند تا دیگران را بهره‌مند سازنند؟

در پاسخ بایستی گفت که با توجه به آن که مخاطبی که پیش روی ماست و ما علاقمند به دعوت او به سمت نمازیم با توجه به آن که در یک گروه سنی قرار دارد؛ همین طبقه سنی و و یژگی هایش فرصت و امکان خوبی....

ادامه مــطلب

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 93 فروردین 20ساعــت ساعت 5:21 عصر تــوسط محمد علیپور | نظر
انسان مومن در لحظه مرگ چه کسانی را میبیند؟
انسان موجودی است مرکب از جسم و روح؛ جسم، جنبه حیوانی انسان است و روح نیز جنبه روحانی او و مرگ نیز به معنای جداشدن روح از بدن و جسم مادی و رفتن آن به عالمی دیگر است. در لحظه جدا شدن روح از بدن، به علت تعلق آن به این بدن، روح دچار عذاب شده و هر چه این تعلق بیشتر باید، ناراحتی آدمی بیشتر خواهد بود.

اگر به روایات ائمه معصومین(علیهم‌السلام) مراجعه کنیم، بیان کرده‌اند که این جان‌کندن برای مومنین بسیار گوارا و برای کفار و گنه‌کاران بسیار سخت و عذاب‌آور خواهد بود؛ هم‌چنین بیان شده در هنگام جداشدن روح شیعیان حقیقی، پنچ‌تن آل عبا(علیهم‌السلام) بر بالین او حاضر شده و او را کمک خواهند کرد.

برای نمونه ما به چند روایت اشاره می‌کنیم:

الف) روایاتی که بیان کرده‌اند جان‌دادن مومن بسیار آسان است و اهل بیت(علیهم‌السلام) به کمک او می‌آیند:

برای مطالعه بیشتر به ادانه مطلب بروید


ادامه مــطلب

+ نوشته شـــده در چهارشنبه 93 فروردین 20ساعــت ساعت 10:33 صبح تــوسط محمد علیپور | نظر